|
İş Sahibi | : | Esparq | Proje Türü | : | Karma Kullanım | Proje Durumu | : | Uygulanmadı | Konum | : | Lima / Peru | İşler | : | Mimari Tasarım | Tasarım | : | Aytaç Manço, Ali Manço | Tasarım Ekibi | : | Ali Manço, Gufran Baykal | Yayınlar | : | ÜSTÜN EV Sayı: Temmuz-Ağustos 2009 / Sayfa: 24 » indir
MANÇO MİMARLIK BLOGU, 09.11.2012 » bağlantı
| Açıklama | : | Kentin ılıman sıcaklıkları ve yüksek nemine uyumlu geleneksel Lima kolonyel mimarisinin modern bir yeniden yorumu olan merkezi atrium mimari tasarımın kimliğini tanımlamaktadır. Üstü ve yanları açık bırakılan atrium taze havanın kesintisiz olarak tüm yapı içinde dolaşımına olanak sağlamakta ve böylece yapay havalandırmaya olan gereksinimi en aza indirmektedir. Atrium boşluğu ayrıca uyulması gereken %65 TAKS şartına yapıyı yaklaşma sınırlarından daha da içeri çekmeden uyulmasını sağlamaktadır.
Loft katlarında açık bırakılan ortak dolaşım alanları atriumun tepesinden, General Iglesias Caddesinden ve ayrıca aynı yükseklikte yeni bir bina yapılana dek komşu parselden taze hava ve günışığı almaktadır.
Zemin kat, 4. Kat ve teras çatıda oluşturulan iç bahçeler, bahçeleriyle ünlü semtin peyzajını yapının içinde sürdürmektedir.
Ortak dolaşım alanlarının açıklığı “duvarlar arasında hapsolma” algısını kaldırarak, “aynı sokak üzerinde komşuluk” duygusunu yaşatmakta, böylece yapı kullanıcıları arasında sosyal iletişimi tetiklemektedir.
Peyzaj için kullanılmış “gri sudan” yararlanma, en gelişmiş yalıtım teknikleri, ısıtma ve soğutmayı minimize eden doğrama ve camlar, ortak alanlarda tasarruflu ampullü ve hareket algılayıcılı aydınlatma elemanları, loftlarda yazın aşırı ısınmayı önleyen UV kesici pencere storları, maksimum geri dönüştürülmüş / geri dönüşebilir / yerel / zehirli madde içermeyen malzeme kullanımı gibi “yeşil yapı” ilkeleri tasarım ve yapımda göz önünde bulundurulacaktır. Güneş ve rüzgâr enerjisi sistemlerinin kullanımı yapının konumu ve ekonomik şartlar nedeniyle uygun bulunmamıştır.
Aynı zamanda hem modernist hem de çarpıcı bir yapı elde etmek için cephede geniş brüt beton yüzeyler ile zıtlık oluşturan şeffaf cam ve canlı renklerde alüminyum kompozit paneller birlikte kullanılmıştır. Zemin, ikinci ve üçüncü katların cephelerinde kullanılan paneller, bu katlardaki dekorasyon ve aydınlatmayı öne çıkarmak ve yapıdaki ticari ve konut alanlarını ayrıştırmak için koyu gri renkte seçilmiştir. Alt katlardan farklı olarak her konut katı değişik bir canlı renk ile tanımlanarak nötr gri renkteki yapıda öne çıkmaları sağlanmıştır.
Yapının içi, üstü ve çevresinde oluşturulan peyzaj da mimari tasarımın zıtlıkları vurgulayan kimliğini güçlendirmekte, ayrıca doğal ve yapay çevrenin birbirine karışmasını sağlamaktadır.
|
|